Profilkläder som kommer till användning

Ett mycket vanligt missförstånd är att profilkläder endast ska bäras av de som arbetar på ett specifikt företag, men sanningen är att profilkläder faktiskt kan göra större nytta om de hamnar hos företagets kunder. Att ge bort profilkläder av olika slag är ett perfekt sätt att få ut sitt varumärke på marknaden och det bästa är att man som företagare inte behöver göra speciellt mycket själv.

Profilkläder till kunder blir nämligen vandrande marknadsföring och därför är det viktigt att man väljer kläder som passar de allra flesta människor. Vanligast är att man riktar in sig på kläder som kommer att bäras i ögonhöjd, t.ex. en keps eller en t-shirt. Fördelen med kepsar är att de sitter på kundens huvud och inte heller täcks över med något annat typ av plagg, som t.ex. en t-shirt kan göra. Kepsen sitter också i en sådan höjd att det blir lätt för andra människor att dra blickarna till den, vilket har gjort kepsen till ett självklart val för många verksamheter.

Tänk igenom valet av kläder riktigt noga. Ett par strumpor med företagets logga kan känna som en bra och relativt sparsam idé, men hur många kommer egentligen se strumporna som bärs? Om ditt mål är att nå ut till så många som möjligt behöver ni se till att loggan syns tydligt, oavsett vem som bär dem.

Glöm inte bort att tänka på säsonger när du beställer profilkläder till kunderna. Är det vinter kan en mössa eller ett par vantar vara ett praktiskt alternativ, medan de varmare månaderna kan göra sig perfekta för en långärmad t-shirt eller ett par snygga shorts. Förhoppningsvis har företaget redan satt upp en budget för hur mycket profilkläderna får kosta och i dessa fall kan det vara betydligt enklare att hitta rätt kläder, eftersom urvalet begränsas eller vidgas på ett helt annat sätt.